MEDIACJE I NEGOCJACJE

MEDIACJE I NEGOCJACJE

Mediacje i negocjacje

„Naucz się jak uzdrawiać związki na co dzień, negocjować tak, by wszyscy wygrywali, swobodnie przeprowadzać trudne rozmowy i transformować konflikty w dobre relacje” – Richard Bolstad

Drodzy Coachowie, Trenerzy, Menedżerowie, Mentorzy, Liderzy,
Drodzy Rodzice i Nauczycie, bo każdy z Was jest przecież Liderem,

  • Czy chcąc zmotywować pracownika powiedziałeś o parę słów za dużo, czym de facto osłabiłeś jego motywację?
  • Czy w trakcie negocjacji poczułeś się zestresowany bo choć miałeś dobre intencje i tak rozmowa powoli zamieniała się w bitwę, w której przegrani byli po obu stronach?
  • Czy zdarzyło Ci się, że po prostu nie wiedziałeś, jak wesprzeć drugą osobę?
  • Czy zdarzyło Ci się kiedykolwiek powiedzieć żonie cudowny komplement, co spowodowało, że wyszła z pokoju trzaskając z hukiem drzwiami?
  • Czy ty, żono, powiedziałaś jakieś zdanie do męża, które sprawiło, że zaszył się w swojej jamie na parę godzin a może nawet parę dni?
  • Czy  miałeś kłopot ze zwróceniem komuś uwagi na niewłaściwe działanie, brak działania, niedotrzymanie zobowiązania?
  • A może stanąłeś przed potrzebą radykalnej zmiany paradygmatu w organizacji i nie miałeś narzędzi, by tę zmianę przeprowadzić systemowo.

Już nie musisz poświęcać własnego interesu, aby druga strona była zadowolona, nie musisz „ograć” drugiej strony, by osiągnąć własny cel.

Pozwól, że wyjaśnię…

Mówi się, że są cztery możliwości: Wygrana-Wygrana, Wygrana-Przegrana, Przegrana-Wygrana i Przegrana-Przegrana. Ptoblem w tym, że strona przegrana będzie chciała wziąć odwet i nie spocznie, aż druga strona także przegra. Zatem pozostają Ci w rzeczywistości tylko DWIE możliwości: Przegrana-Przegrana i Wygrana-Wygrana. Która w nich jest korzystniejsza dla obu stron?

Metoda Rucharda Bolstada przedstawia niezwykle przyjazny model rozwiązywania konfliktów. Okazuje się, że rozwiązywanie konfliktów to tylko jeden z elementów tego fantastycznego szkolenia, ponieważ ono transformuje całe nasze życie i spojrzenie na wiele spraw, które już nam się przydarzyły, jak też zmienia to co możemy zrobić tu i teraz dla przyszłości. Udział w szkoleniach z Richardem Bolstadem oraz w warsztacie dla trenerów Transforming Comminication,  zmienił moje życie. Inni uczestnicy także o tym mówią. Teraz poprzez swoje sesje coachingowe i warsztaty, mam okazję przekazywać te bezcenne umiejętności dalej.

Czy trening z Komunikacji Transformującej ( Transforming Comminikation) jest właśnie dla Ciebie?   Sprawdźmy…

1/ Jesteś menedżerem i masz dość pracowników przychodzących, byś rozwiązał problemy, jakie napotykają – chcesz, by byli bardziej samodzielni
2/ Masz swojego zwierzchnika, który obarcza cię nadmierną lub niedostateczną odpowiedzialnością i chcesz to zmienić
3/ Masz nadmiar pracy, którą wykonujesz za innych i chcesz, by każdy wywiązywał się z własnych obowiązków
4/ Lubisz wspierać swoich podwładnych i chcesz to robić lepiej i skuteczniej
5/ Awansowałeś na stanowisko menedżerskie, bo świetnie rozwiązujesz problemy i chcesz zająć się swoimi zadaniami zamiast nadal rozwiązywać problemy, które potrafią rozwiązać twoi podwładni
6/ Jesteś coachem i nie zawsze umiesz wskazać, kto jest właścicielem problemu, z którym zmaga się twój klient (coachee)
7/ Pracując jako coach z pracownikami firmy, która ci płaci i ma swoje oczekiwania, bywasz w trudnych sytuacjach – między młotem a kowadłem – i chcesz dobrze sobie radzić z takimi sytuacjami
8/ Organizacja oczekuje od ciebie wdrożenia ‚coachingowego stylu zarządzania‚ i chcesz to zrobić w najlepszy możliwy sposób
9/ Zauważasz, że nie każdy wierzy, że obie strony mogą wygrać, i chcesz tworzyć sytuację Wygrana- Wygrana bez względu na przekonania drugiej strony
10/ Zdarza się, że potrzebujesz mediować (w środowisku biznesowym i/lub prywatnym) – chcesz mieć skuteczny sposób mediacji, który pozwoli ci być efektywnym i jednocześnie obiektywnym.

Niesamowite dla mnie jest to, że te same umiejętności tak znakomicie działają i w rodzinie, wśród przyjaciół, i w środowisku biznesowym czy w innych organizacjach. Ich użycie wielokrotnie pomogło mi dogadać się w trudnych momentach, pomaga mi wspierać rozwój moich dzieci, budować ich samodzielność i odpowiedzialność, ale także z wieloma problemami w kontekście biznesowym poradziłem sobie dzięki nim. Uczę tych umiejętności indywidualne osoby, pary, całe rodziny – na specjalnych szkoleniach, a także menedżerów w firmach, w których jest potrzebne zwiększenie odpowiedzialności pracowników odciążenie menedżerów. Szkolenia te wspaniale sprawdzają się również w szkołach tak dla pracowników tych placówek, jak również dla jej uczniów. Umiejętność poprawnej komunikacji i z pełna świadomością rodzajów blokad w komunikacji,  z mądrym unikaniem ich i bez wprowadzania tych barier w rozmowę sprawia, że nie dość, iż nie doprowadzamy do konfliktów i zerwania komunikacji, to jeszcze prowadzimy do wzmocnienia a niekiedy go do odbudowy zniszczonego wcześniej pomostów porozumienia między stronami i znacznej poprawy samej komunikacji.

Dla mnie osobiście przełomem było odkrycie, że nie muszę przegrać, by drugiej stronie pozwolić wygrać podczas konwersacji, że możemy wzajemnie szanować się mimo odmienności zdania. I że druga strona nie musi przegrać, abym ja mogła wygrać. Nauczyłam się tak komunikować, aby OBIE strony poszukując wspólnych rozwiązań w efekcie wygrywały zarówno w prostych sprawach, jak i w przypadku dużych kontraktów czy ciężkich przeżyć emocjonalnych.

Nauczyłam się także obserwować, w jakim stopniu dana organizacja jest oparta na zasadzie Wygrana – Wygrana, a w jakim stopniu podlega stereotypom i grom korporacyjnym. Teraz mogę na to wpływać ucząc tego sposobu komunikowania się wewnątrz firm, dla indywidualnych par, rodzin, dla nauczycieli w szkołach i uczniów wewnątrz tych organizacji oraz na zewnątrz na moich szkoleniach.