Czy jesteś Liderem? Twoje szanse na skuces.
3 lipca 2011Czy zastanawiasz się czasem, dlaczego stoisz w miejscu, albo cofasz się? Czy winni temu są inni ludzie? Może to Ty popełniasz jakieś błędy w życiu i w biznesie?
Brian Tracy twierdzi, że „Za sukces płaci się z góry. To jak wejście do baru szybkiej obsługi. Mówisz czego chcesz, płacisz z góry i dopiero wtedy możesz zjeść. Większość ludzi myśli, że sukces to jak odwiedzenie restauracji. Mówisz co chcesz, jesz co zamawiasz i na końcu płacisz. Z takim podejściem nigdy nie poruszają się do przodu.” Co ciekawsze – ludzie Ci wciąż nie rozumieją dlaczego nie odnoszą sukcesów!
Dobry Lider – Sponsor wie, że aby otrzymywać od losu kolejne sukcesy, trzeba najpierw dać z siebie jak najwięcej. Powszechnie mówi się: „aby wyciągnąć należy najpierw włożyć”. Włożyć wkład w swój biznes… oczywiście.
Problem w tym, co zrobić, kiedy spotyka nas rozczarowanie do tych, na których liczyliśmy i którym poświęcaliśmy nasze myśli czas i pieniądze?
Jak postępować, kiedy mimo, iż daliśmy z siebie bardzo wiele – „włożyliśmy”: zainwestowaliśmy własne pieniądze w nagrody, poświęciliśmy sporo prywatnego czasu w darmowe szkolenia dla ludzi ze struktury, aby wskazać im drogę w ich rozwoju osobistym, aby dać wskazówki. To wszystko dobry Sponsor robi dla osób, które twierdzą, że chcą osiągać sukcesy i zależy im na nich. Co jeśli czasem mimo tak wielkich wysiłków i zaangażowania, nie mamy pożądanego efektu i nie otrzymujemy nic w zamian od ludzi, którym zaufaliśmy i na których liczyliśmy?
To tak jak mówi Brian Tracy – jakby ludzie potraktowali Sponsora tak jak dobrą restaurację, skonsumowali wszystko gratis, a na koniec wyszli i nie zapłacili, pokazując jak bardzo szanują gospodarza i mają go gdzieś. Wtedy przychodzi czas na analizę sytuacji i zastanowienie się nas sobą i ludźmi.
„Wobec wszystkiego, co Ci się przydarza, możesz albo sobie współczuć, albo traktować to, co się stało, jako prezent. Wszystko jest albo okazją do rozwoju, albo przeszkodą, która zatrzyma Twój rozwój. Wybór należy do Ciebie.” – Wayne Dyer
Co jakiś czas każdy Sponsor boryka się z tego typu ludźmi nadmiernie angażującymi jego myśli, zabierającymi mu czas, który mógłby przeznaczyć dla bardziej wartościowych współpracowników. Niekiedy pochłaniają sporo jego pieniędzy (przecież jeszcze nie zarabiają jak twierdzą). Sponsor drukuje dla nich materiały, robi kopie, pożycza lub prezentuje książki i inne pomoce dydaktyczne takie jak np. laptop w formie nagrody, zachęcającej do dalszej współpracy i osiągania sukcesów.
Tym czasem warto się zastanowić, czy aby nie za szybko honorujemy swoich ludzi i nagradzamy ich?
Czy aby nie za szybko chwalimy ich, a oni „obrastają w piórka” i zaczynają dyskutować ze Sponsorem a nawet podważać to, co on do nich mówi?
Myślę, że zanim pochwalimy kogoś publicznie, zanim przekażemy mu symboliczny upominek bądź droższą nagrodę, każdy powinien przejść test czy aby faktycznie spełnia kryteria Lidera i jest dobrym przykładem dla innych?
Czy warto pokazywać taką osobę publicznie zbyt szybko i dawać za przykład czy lepiej jednak powstrzymać się na pewien czas i poobserwować? Wszak nasz „Lider” mógł celowo jednorazowo dokonać większego zakupu, aby otrzymać od nas nagrodę a dalej w następnych miesiącach nic nie robić lub oddać zakupione produkty do salonu sprzedaży. Jednorazowy skok w obrotach w górę nie powinien, zatem oznaczać, że dana osoba jest dobrym Liderem i zasługuje na naszą pochwałę na forum publicznym bądź na kosztowną nagrodę. Liderem MLM nie jest sprzedawca na Allegro czy też w Sklepie Internetowym. To nie MLM. To dylemat wielu sponsorów – czas pokaże czy było warto, czy osoba ta nas zawiodła robiąc nam tylko złudzenia i nadzieję na to, że jest bądź stanie się Liderem. Bardzo pomocna w tym jest ankieta – sprawdź w jakim procencie Liderem jesteś TY oraz ile pracy masz jeszcze Ty i Twoi współpracownicy, aby faktycznie odnosić długotrwałe sukcesu a nie tylko pojedyncze – wypełnij ANKIETĘ:
Czy jesteś Liderem MLM – Twoje szanse na skuces >>
Wszak nasz 'Lider” mógł celowo jednorazowo dokonać większego zakupu, aby otrzymać od nas nagrodę a dalej w następnych miesiącach nic nie robić lub oddać zakupione produkty do salonu sprzedaży. Jednorazowy skok w obrotach w górę nie powinien, zatem oznaczać, że dana osoba jest dobrym Liderem i zasługuje na naszą pochwałę na forum publicznym bądź na kosztowną nagrodę. Liderem nie jest sprzedawca na Allegro czy też w Sklepie Internetowym.
Liderem jest osoba, które pociąga za sobą tłumy – wiele innych osób – osoba, która uczy się sama i jest na każdym szkoleniu wraz ze swoimi ludźmi, a dalej naucza biznesu innych. Lider to osoba, która ma wokół siebie ludzi słuchających jej a nie samych „dyskutantów”. Potrafi swoim przykładem i poprzez naukę nauczyć innych duplikacji oraz pokazać im to jak można zostać Liderem i człowiekiem sukcesu.
Liderem nie jest osoba, która nie posiada bezpośredniego kontaktu z ludźmi w swojej strukturze, która sponsoruje wyłącznie przez Internet i nigdy nie spotyka się osobiście z ludźmi współpracującymi ze swojej struktury MLM. Liderem jest człowiek, który spotyka się z innymi i zabiera ich na możliwie wszystkie szkolenia oraz imprezy motywacyjne organizowane, które sam organizuje, u swojego Sponsora oraz u Sponsorów w górnej linii. Czy Ty możesz powiedzieć, że jesteś Liderem w 100%?
Czy rozumiesz, że jest przed Tobą jeszcze sporo nauki i szkoleń?
Czasem spotykamy osoby zawiedzione branżą MLM, które wprost piszą – MLM mnie nie interesuje, co może oznaczać, że wiele na ten temat nie wiedzą. Osoby broniące się przed MLM lub wygadujące o nim jakieś bzdury np. „MLM to piramida finansowa”, co nie ma odzwierciedlenia z faktami. Dlaczego tak jest?
Z pewnością czynników powodujących taką sytuację jest bardzo wiele. Z pewnością dokładają się do niej osoby będące początkującymi w branży MLM a z pewnością nie są to Liderzy. Najczęściej są to osoby początkujące, które przekazują wiele bzdur i nieprawdziwych informacji na temat odnoszenia sukcesu czy też pracy w MLM, chcąc szybko, łatwo i droga na skróty włączyć do struktury inne osoby. Lecz na oszustwie nie mnożna zbudować silnej struktury i dużego biznesu – to rzetelna informacja i zaufanie jest podstawą.
Oto najczęstsze przykłady braku profesjonalnego przekazu:
„aby osiągnąć sukces wystarczy zarekrutować 2-3 liderów”
„tu nic nie musisz robić – poszukaj tylko 6 osób do pierwszej linii”
„zapisz 2 osoby a pieniądze same będą do ciebie przychodziły”
” są ludzie, którzy już po roku mają tu emeryturę i nie muszą nic robić do końca życia”
„łatwe szybkie pieniądze, praca na luzie, wyjazdy zagraniczne, premie, samochody i wolność finansowa”
Co za bzdury. Nie dziwie fakt, że niekiedy tak sponsorowani ludzie, kojarzą MLM z piramidą finansową lub jakimś nielegalnym biznesem. A jest przecież zupełnie inaczej.
Branża MLM należy do najtrudniejszych biznesów, przeznaczona tylko dla najlepszych uczniów, a dalej nauczycieli i dla najwytrwalszych ludzi. Tylko nieliczni kończą ten kurs wieloletniej nauki i odnoszą tu wymierne sukcesy. Dlaczego? Zobacz, co w biznesie MLM należy realizować, w 100% aby odnosić kolejne sukcesy i piąć się po drabinie kariery. Niższe wyniki procentowe nie pozwolą Ci na odniesienie oczekiwanego sukcesu – nie pozwolą na żaden sukces, bo sukces w 50% to nie jest Twój wymarzony sukces.
Obligatoryjne w odnoszeniu sukcesu jest konieczność już na samym początku inwestowanie w samego siebie swojego czasu (czytanie książek, słuchanie audiobooków, konsultacje, szkolenia) jak również pieniędzy np. na książki, płyty audiobook, szkolenia i imprezy motywacyjne oraz zrozumienie podstaw podstaw!
Co to takiego? Oto one:
1/ Mam zapisane na kartce marzenia, wyznaczone cele oraz mocne pragnienie ich realizacji
2/ Jestem w pełni zdeterminowany/a, mam nastawienie na sukces i wiarę we własne siły
3/ uczę się każdego dnia – każdego dnia czytam fragmenty pozytywnych książek dotyczących ludzi sukcesu, tematyki motywacji, marketingu, sprzedaży bądź MLM
4/ Każdego dnia jadąc do pracy lub podczas innych domowych czynności, słucham motywacyjnych kaset i audiobooków z powyższej tematyki
5/ Przynajmniej raz dziennie prowadzę prezentację biznesu i produktów dla 1 osoby lub grupy słuchaczy czy to bezpośrednio czy w inny sposób.
6/ Odbywam konsultacje z doświadczonym sponsorem tzw. słucha rad sponsora a nie dyskutuje z nim dążąc do własnej racji na zasadzie „widzi mi się” i marnując tym samym czas sponsora. Pewien profesjonalista od e-mailingu Piotr Majewski, dał tu wszystkim radę i określił to tak: „Nie dyskutuj z debilem, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i dobije „doświadczeniem”.
7/ Jestem na wszystkich szkoleniach i warsztatach bez wyjątku pokazując, że mi zależy na własnym rozwoju i osiąganiu sukcesów, tym samym zależy mi na Sponsorze i jego współpracy. Nie szukam wymówek typu „nie mam pieniędzy”, „mam chorą mamę” lub ”chore dziecko” – szukam rozwiązań tych problemów i uczestniczę wraz ze swoimi ludźmi na wszystkich spotkaniach biznesowych w grupie.
8/ Na imprezach branżowych nigdy nie jestem sam. Na każdą imprezę organizowaną przez swojego sponsora lub sponsorów z jego górnej linii, zabieram ze sobą swoich nowych ludzi w strukturze oraz aktywnych Liderów. Szukam rozwiązań i sposobów jak w ten sposób rozwijać swój biznes czyli co zrobić aby zabrać ze sobą jak największą ilość ludzi. Doskonale wiem, że to gwarantuje mi odnoszenie sukcesu. Nie stosuję usprawiedliwień samego siebie i wymówek. Daję świadectwo jak bardzo jestem zaradnym człowiekiem i wartym zaangażowania swojego Sponsora we mnie. Pokazuję tym samym, że mi zależy na rozwoju osobistym i odnoszeniu kolejnych sukcesów.
Taki Lider nie oszukuje tym samym siebie i innych twierdząc jak bardzo mu zależy, lecz ma zawsze ze sobą jak największą grupę uczestników z własnej struktury, co świadczy o jego mocy i jakości jego samego jako wartościowego Lidera MLM. Udział w dużych imprezach motywacyjnych o wysokiej jakości, ma ścisłe odzwierciedlenie w doskonałej motywacji na wiele kolejnych miesięcy dla ludzi z jego struktury. Obserwujemy to później w obrotach grupy i kolejnych sukcesach osobistych takiej osoby.
9/ Jestem 100% klientem kupującym dla siebie i rodziny bądź znajomych na minimum 600 zł miesięcznie lub więcej.
10/ Duplikuję swojego Sponsora – uczę innych – korzystam z wielu szkoleń i sam je organizuję.
Spełniając te wszystkie punkty w 100% a nie w 75% czy 50%, każdy profesjonalny Lider pracuje nad własnym rozwojem i pomaga w rozwoju innym ludziom. Tym samym pracuje nad tym, aby stać się człowiekiem sukcesu.
W innym przypadku każdy z Was osiągnie porażkę – nie da się oszukać Sponsora, losu i siebie samego mówiąc, że Ci zależy tylko „teraz nie możesz bo… ” lub tłumacząc „moi ludzie są do ….” , i tym samym nie uczestniczyć w kolejnych szkoleniach, dużych imprezach motywacyjnych, nie czytać książek, nie słuchać często audiobooków, czy też nie robiąc prezentacji odnosić sukcesy itd… To niemożliwe.
Teraz usiądź wygodnie i zastanów się czy jesteś 100%- owym Liderem, który ma szanse na odniesienie sukcesu w życiu, czy sporo Ci jeszcze brakuje???
Aby się tego dokładnie dowiedzieć, zrób sobie wykres stawiając przy każdym zagadnieniu z powyższych 10-ciu po punkcie od 1 czyli 100% wykonanego zadania do 0,5 czyli to 50% sukcesu bądź przy niektórych zagadnieniach wpisze „zero”, jeśli ich nie realizujesz.
Teraz wszystkie uzyskane cyfry pomnóż ze sobą np.:
1 x 0,2 x 1 x 1 x 0,6 x 1 x 1 x 0 x 0,2 x 1 = 0,024 czyli masz wynik 2,4 % szans na sukces
1 x 1 x 1 x 1 x 1 x 1 x 1 x 0 x 1 x 1 = 0 czyli masz w chwili obecnej „ZERO” szans na osiągnięcie sukces – nigdy go nie odniesiesz jeśli się nie zmienisz.
Twój sponsor cierpliwie obserwuje Twoje poczynania i pewnego czasu nie będzie miał już miejsca na grafiku spotkań z Tobą – nie będzie udzielał Ci rad w postaci konsultacji, ponieważ będzie widział, że stoisz w miejscu i nie rozwijasz się, zatem nie odrobiłeś wcześniejszych lekcji. Musisz cofnąć się i nadrobić stracony czas lub zrezygnować z marzeń i lepszego życia.
Do sukcesu nie ma drogi na skróty!
W ten oto prosty sposób stosując wymówki, usprawiedliwienia czy zrzucając winę na innych ludzi – bo to oni nie chcieli iść na szkolenie – wynikać może tylko jedno – nie potrafisz słuchać Sponsora i niczego się nie potrafisz nauczyć lub chcesz iść na skróty i nie chce Ci się uczyć. Pewnie nie chcesz inwestować w swój rozwój osobisty – może szkoda Ci pieniędzy na szkolenia i książki?
Tym samym jesteś typowym człowiekiem porażki, zrzucającym winę za swoją niemoc, niechęć do poszukiwania wiedzy i swoje nieudacznictwo na innych ludzi. Winy szukasz u innych ludzi, a nie szukasz jej w sobie. Dam Ci jedną radę – Twoje życie i Twój biznes zaczyna się od Ciebie – zacznij zatem od siebie i zastanów się, jakie popełniłaś/łeś błędy?
Jeśli nie wiesz – zapytaj Sponsora, ale nie dyskutuj z nim tylko zapisz wszystko na kartce i zastanów się. Jeśli faktycznie zależy Ci na sukcesie w biznesie i spełnianiu marzeń, dążeniu do celów – poproś o konsultację – naucz się słuchać – nie dyskutuj i nie marnuj czasu na własne gadanie – jesteś przecież człowiekiem niedoświadczonym z tych zagadnieniach, a Twój Sponsor ceni sobie czas i z pewnością nie chce go marnować na zbędne dyskusje. Ma dla Cię tylko 1 godzinę. Kiedy odrobisz „pierwszą lekcję” – znajdzie dla Ciebie z pewnością kolejną godzinę, a może nawet więcej…
Warto, zatem zapamiętać, że droga do sukcesu w MLM to duplikacja i nauka od Sponsora. Warto nauczyć się słuchania tego co mówi, a nie dyskutowania z nim. Wprowadzanie własnych niesprawdzonych pomysłów na zasadzie wydaje mi się, a już z pewnością podważaniem kompetencji osoby, która osiągnęła już sukcesy – jest zupełnie niestosowne i źle świadczy o takim psudo – Liderze. Może to również świadczyć o fakcie, że ktoś kto podważa autorytet takiego Sponsora -autentycznego Lidera, nie jest w pełni profesjonalistą a raczej nie ma większego pojęcia w danej dziedzinie.
Jeśli masz już własne struktury a w nich ludzi rokujących szanse na to aby być Liderem – ludzi, którzy mówią Ci, że bardzo chcą działać i proszą abyś im pomógł/pomogła i chcą odnosić sukcesy, koniecznie na kolejnej konsultacji, sprawdź ich dokładnie – punkt po punkcie i pokaż, jak dużo jeszcze mają pracy nad sobą.
Jeśli w którymś punkcie zawiedli – wytłumacz im, kogo chcą oszukać nie pracując nad sobą – samych siebie czy Sponsora?
Sponsor nie da się dalej nabierać – takie osoby, które nie pracują nad własnym rozwojem, wizerunkiem i poprawieniem wyników – nie mają żadnych szans na większy sukces. To nie jest już problem Sponsora, ale problem życia tych ludzi w ciągłej porażce, narzekaniu i niezadowoleniu z wszystkich na około, ale nie patrzy na samego siebie. To syndrom życiowej ofiary, o której pisze w swojej książce Eker.
Jeśli tego szybko nie zrozumiesz i nie poprawisz wyników np. w większej ilości sprzedanych w swojej grupie biletów na dużą imprezę motywacyjną MLM organizowaną przez Sponsora w górnej linii – zapomnij o odnoszeniu jakichkolwiek poważnych sukcesów w swoim życiu – zapomnij o zostaniu profesjonalista w branży MLM.
Biznes nie jest dla amatorów lecz dla profesjonalistów i tylko Ci ostatni odnoszą tu sukcesy!
Czy udało Ci się osiągnąć wynik mnożenia 1?
1 x 1 x 1 x 1 x 1 x 1 x 1 x 1 x 1 x 1 = 1
Czy twarde zasady biznesu i to co faktycznie powinien robić człowiek, aby stać się wytrawnym Liderem, jest już nieco prostsze do zrozumienia dla Ciebie? Jeśli okazało się, że w Twojej strukturze masz ludzi, którzy zawodzą – poszukaj innych, bo Ci ściągają Cię w dół poprzez swoje narzekanie, niezaradność i złą energię. Zrób miejsce dla nowych i zagospodaruj dla nich więcej swojego czasu. Pozostali muszą teraz „odrobić zadanie” i udowodnić Ci, że faktycznie zależy im na odnoszeniu sukcesu i współpracy z Tobą. To dla nich czas sprawdzianu ich wartości – czas odwzajemnienia się i zapłaty. Jeśli nie są honorowi, jeśli nieświadomie oszukiwali siebie i Ciebie – odejdą i więcej nie będą absorbować Twojego cennego czasu. Działaj zawodowo – poświęcaj czas tym, u których widzisz wyniki. „Kto pokonuje samego siebie – jest wszechwładny”. ~ Lao Tzu