+48 509 970 880

Czy doskwiera ci ciężkość nóg a pod skórą coraz bardziej widoczne są żylaki?
Są to objawy świadczące o problemach z krążeniem i prawdopodobnie start w profilaktyce zapobiegania powstawania żylaków. Stąd preparaty na pobudzenia lepszego krążenia i zapobieganie zastojom krwi w żyłach, to podstawa. Należą do nich między innymi różnego rodzaju tłuszcze, takie jak:

Triple Potency Lecithin a w niej szczególnie takie składniki jak fosfadyloholina i inozytol;

Omega 3 Coancentrate z ryb bogaty w kwasy tłuszczowe EPA i DHA (oleje roślinne nie posiadają tych kwasów –mają inny słabszy- ALA);

Vitamina E z tokoferolami to bardzo silny przeciwutleniacz, który mocno wspiera układ krążenia. Nadaje się do pielęgnacji pięknej skóry oraz na dobre krążenie, lekko rozrzedza krew i zapobiega zastojom, poprawiając krążenie w nogach. W książce Andrew W. Saul “Wylecz się sam megadawki witamin”, w rozdziale poświęconym żylakom kończyn dolnych, autor pisze o niezwykłych właściwościach leczniczych witaminy E na układ krwionośny. Opisuje historię swojego ojca, który miał miał ogromne problemy z żylakami, których miał bardzo dużo. Po suplementacji megadawkami witaminy E jego żylaki praktycznie zniknęły. Dawki witaminy E, jakie stosował ojciec Saul’a, wynosiły 1200 jednostek dziennie. Suplementacja trwała kilka lat, a efekty były zdumiewające. Przyjmowanie witaminy E wiąże się z systematyczną poprawą stanu zdrowia nóg, tyle, że na widoczne efekty trzeba trochę poczekać. Andrew W. Saul w większości przypadkach chorobowych zaleca przyjmowanie 800 jednostek witaminy E dziennie.

Beta Caroten pozwala na wyściółkę w naczyniach krwionośnych, śluzówkach oraz na zdrowa skórę. To silny przeciwutleniacz – jest bardzo skuteczny w wyłapywaniu wolnych rodników oraz pobudzaniu produkcji włókien kolagenowych. Witaminę A najlepiej stosować w formie beta – karotenu. Wtedy nie dojdzie do jej przedawkowania. Beta karoten jest bezpieczny nawet w nadmiarze, gdyż zostaje usuwany z organizmu w naturalny sposób.

Vitamina D + K2

Witamina D poprawia gojenie się owrzodzeń żylnych. Wzmacnia ściany naczyń krwionośnych i poprawia działanie systemu immunologicznego, a sprawny system immunologiczny lepiej poradzi sobie z chorobami przewlekłymi, w tym przypadku dotyczącymi układu krążenia. Wzmacnia także działanie magnezu odpowiedzialnego za elastyczność i giętkość ciała.

W Polsce nie mamy zbyt wiele słonecznych dni w ciągu roku, a w godzinach najkorzystniejszych dla pobierania witaminy D ze słońca przebywamy najczęściej w zamkniętych pomieszczeniach. Zresztą, w przypadku żylaków lepiej uważać z opalaniem nóg. Witaminę D3, aby się prawidłowo wchłaniała należy przyjmować w połączeniu z K2. Profilaktycznie dobrze jest stosować witaminę D3 od 2000 do 5000 jednostek 1 kapsułkę dziennie w połączeniu z K2 około 200 jednostek.

Kategorie: Żylaki