Naturalna aspiryna na wirusy i przeziębienia

29 grudnia 2019 0 przez Dr Renata Zarzycka

Kora białej wierzby, której aktywne składniki doskonale uśmierzają ból i obniżają gorączkę w przypadku przeziębień tak bakteryjnych jak i wirusowych. Naturalna „aspiryna” z kory białej wierzby, wspomaga siły obronne i pobudza system immunologiczny organizmu do walki z chorobą.

Białą wierzbę (Salix alba) – można znaleźć w wielu wilgotnych, mokrych okolicach. Jej kory w lecznictwie ludowym używano od najdawniejszych czasów – jest znanym środkiem przeciwgorączkowym, uśmierzającym ból, wzmacniającym i oczyszczającym krew.
Wywar z niej podawany jest w przypadku choroby reumatycznej, dolegliwości stawów, jako łagodny środek przeciwgorączkowy i napotny.
Poleca się ją również mężczyznom powyżej 50. roku życia, ponieważ przeciwdziała zawałom serca ( w zastępstwie za syntetyczne leki  czy aspirynę, posiadające zawsze skutki uboczne).
Znane jest jej działanie przeciwmalaryczne i przeciwpasożytnicze.
Stosowana zewnętrznie jest skutecznym środkiem na odmrożenia, jak również łagodzi dolegliwości spowodowane przez hemoroidy.

Chińscy lekarze już kilka tysięcy lat temu stosowali korę wierzby do leczenia różnych chorób. W Europie jej lecznicze walory poznano o wiele później. Pierwszą osobą, która zauważyła uzdrawiające działanie kory wierzby, był Dioskorydes, Grek żyjący w I w. n.e. Około sto lat później, znany rzymski lekarz, Galenus, też zainteresował się leczniczą mocą tej rośliny.

Renata Zarzycka – ZnanyLekarz.pl

Współczesna nauka potwierdza działanie przeciwgorączkowe i ściągające białej wierzby. Jej kora zawiera wiele glikozydów salicylowych (salicyna, salikortyna, salirepozyd) oraz garbniki (kwas taninowy), żywice i flawonoidy. Najważniejsze jednak znaczenie mają glikozydy fenolowe, a wśród nich salicyna, która w organizmie rozpada się do postaci kwasu salicylowego, działającego przeciwgorączkowo, odkażająco, przeciwbólowo i przeciwreumatycznie. Związek ten stał się prekursorem chyba najbardziej znanego leku na świcie – aspiryny, czyli kwasu acetylosalicylowego. Nic więc dziwnego, że wyciąg z kory wierzby białej  – Salix alba –  ma działanie podobne do aspiryny, ale będąc naturalnym składnikiem roślinnym, posiada nieco słabsze działanie i stąd podaje się go w większych dawkach.

Z jej składników, pochodnych kwasu salicylowego, zawartych w korze zamkniętej w kapsułce ochronnej, dopiero po jej dostaniu się do jelita, organizm wytwarza kwas salicylowy. Dodatkowo kora białek wierzby posiada składniki ochronne i lecznicze dla śluzówki żołądka i jelit. Jest to to White Willow.
Pochodne kwasu salicylowego zawarte w korze białej wierzby, w przeciwieństwie do aspiryny oczyszczonej (farmakologicznej), działają bardziej selektywnie, w mniejszym stopniu blokując prostaglandyny. Podczas stosowania kory białej wierzby, tylko sporadycznie mogą pojawić się lekkie dolegliwości u osób wrażliwych na salicylany. W przeciwieństwie do aspiryny, kora wierzby nie powoduje przykrych dolegliwości żołądkowych czy jelitowych. Raczej stosowana jest również podczas stanów zapalnych jelit oraz przy chorobach pasożytniczych i dzięki zawartości błonnika, pobudza rozwój naturalnej mikroflory, profilaktycznie przeciwdziałając wielu przeziębieniom i innych chorobom.

White Willow:
– działa napotnie w stanach infekcyjnych;
– obniża gorączkę;
– oczyszcza krew i cały organizm z toksyn;
– stosowana na bóle głowy , również w migrenie
– uśmierza bóle głowy i kostno – mięśniowe podczas przeziębienia czygrypy oraz w gośćcu mięśniowym;
– zmniejsza obrzęk i ból w stanach zapalnych stawów
(reumatoidalne zapalenie stawów, gościec stawowy);
– pomocna w ogólnym bólu np. podczas fibromyalgii;
– działa w stanach zapalnych jelit;
– wspomaga leczenie zapalenia pęcherza i nerek;
– przeciwdziała chorobom serca
(szczególnie w grupie krwi „B”;
– rozrzedza krew zastępując podawane syntetyczne kardiologiczne leki
(profilaktycznie stosować po 50 roku życia );
– jest glistobójcza, pobudza naturalną florę jelit.

UWAGA!

Najlepiej przestrzegać zalecanego dawkowania, ponieważ nadmiar może wywołać dolegliwości żołądkowe.

Dawkowanie:

1/ w profilaktyce przeciwzawałowej – podawać 1 kapsułkę dziennie, a w przypadku objawów zawału lub po nim stosować 3 x po 1 kapsułce jako dawkę leczniczą.

2/ w problemach wysokiej gorączki i reumatycznych bólów stawowo- kostnych, kostno – mięśniowych, w stanach zapalnych jelit, w zapaleniu pęcherza i nerek, w pasożytach: podawać 2-3 kapsułki do 6 razy dziennie.

Maksimum 18 kapsułek dla osoby dorosłej (na 60 – 80 kg masy ciała) dziennie lub według zaleceń (tj. 1-2 kapsułki co 3-4 godziny).

U dzieci podczas wysokiej gorączki odpowiednio zimniejszych dawkach wg. masy ciała (np. na 10 kg masy ciała w zależności od stanu zdrowia i temperatury podawać 1 – 3 kapsułki jako dzienną dawkę, rozłożoną na mniejsze porcje podawane co 8 godzin). U dzieci, które nie połykają kapsułek, można zawartość kapsułki rozsypać, zrobić z niej wywar i w małej ilości i pić 3 razy dziennie.

Zamówienie White Willow

Konsultacje zdrowotne – mgr Renata Zarzycka tel.  730970880 oraz poprzez zakładkę KONTAKT – email.

Renata Zarzycka – ZnanyLekarz.pl