Czym jest reakcja Herxa w odpowiedzi na antybiotyki i zioła stosowane podczas infekcji?

26 czerwca 2014 0 przez Dr Renata Zarzycka

Co to jest reakcja Jarisha – Herxheimera w odpowiedzi na antybiotyki i zioła stosowane podczas infekcji?

Gronkowiec z?ocistyW czasie leczenia infekcji bakteryjnej spowodowanej np. chlamydia pneumoniae, gronkowiec złocisty, mykoplasami lub inną bakterią (również podczas wybijania grzybów i robaków), kiedy stosujemy antybiotyki, leki na robaki lub ziołowe środki wspomagające i specjalistyczne suplementy np. ParaProteX czy ImmunAid, bardzo często występuje tak zwana reakcja Herxheimera (efekt die – off) zwana popularnie Herxem.

Generalnie po 3-4 dniach od podawania silnych dawek leków farmakologicznych bądź ziół wybijających infekcje i pasożyty, może nadejść oczekiwany kryzys:

„To było dziwne uczucie, wszystko bolało, ale mimo to czułam się lepiej”.
„Bolał mnie brzuch i głowa, ale po czasie już było lepiej”.

Renata Zarzycka-Bienias – ZnanyLekarz.pl

Wielu pacjentów świadomych tej reakcji doskonale wie, że to kryzys spowodowany tzw. reakcją Herxheimera. Przykładowo podczas kuracji leczniczej, bakteria np. gronkowca, chlamydii czy boreliozy ginie, ale przy okazji wydziela szkodliwe toksyny. To znak, że leczenie jest skuteczne.

U przykładowej pacjentki z boreliozą, w jej organizmie wykryto poza boreliozą aż trzech intruzów współpracujące z nią: pierwotniaka babesję i dwie bakterie – bartonelle i yersinię. Problem w tym, że są to paskudztwa wyjątkowo zgodnie współpracują ze sobą, więc zanim zacznie się leczyć boreliozę, konieczne jest pozbycie się jej kompanów.
Jedno jest pewne, gdyby nie internet, już bym nie żyła – uważa Magda.  – Wiedza ludzi z całej Polski, która kumuluje się na forach, to potężne narzędzie. Bardzo pomogły mi też studia, podczas których otarłam się o medycynę. Gdyby nie one, miałabym mniejszą siłę przebicia w pouczaniu lekarzy”.
Był to fragment artykułu   „W kleszczach medycyny. Dopiero siódma choroba, którą lekarze wykryli, okazała się prawdziwa” – www.pomorska.pl

Reakcja Herx’a jest niezwykle cennym zjawiskiem, mówiącym o tym, że infekcja została wybita. Złe samopoczucie, to pozostające po niej toksyny. Czasem towarzyszyć mogą jej wymioty (np. przy glistach), podwyższona temperatura ciała, bóle głowy lub mięśni,  podobnie jak podczas przeziębienia czy grypy. Niekiedy jest wskazane podawanie leków farmakologicznych. Jednak równocześnie zawsze należy wzmacniać organizm witaminą C 1000 Plus i podawać Garlic Max oraz udrożniać koniecznie kanały wydalnicze (podamy Nopalin lub GreenCare)

Reakcja Herx’a   zachodzi w wyniku powstania endotoksyn, które zostają uwolnione z zabitych/ uszkodzonych przez antybiotyki lub zioła np. typu ImmunAid lub PARAPROTEX bakterii. Reakcja jest bardzo dobra, ale co dalej z toksynami?

Objawem reakcji Herxheimera jest pogorszenie symptomów choroby. Chora osoba odnosi początkowo wrażenie, że zioła czy antybiotyki jej nie pomagają lub nawet szkodzą. W miarę kontynuacji leczenia objawy będą coraz słabsze, aż w końcu znikną.

EHEC ? enterokrwotoczne szczepy E. coli, których klasycznym przedstawiecielem jest serotyp E. coli O157:H7

Reakcja Herxheimera w przypadku infekcji chlamydia pneumoniae (cpn)  i mykoplasm może występować nawet rok lub dłużej. Najczęstsze objawy reakcji Herxheimera to: gorączka, dreszcze, bóle głowy, bóle mięśniowe i kostne, bóle zębów, świąd, wysypki skórne, pocenie się, nieżyt nosa, kaszel, bóle stawów, bóle kręgosłupa, zaburzenia pracy serca, czasowe pogorszenie symptomów neurologicznych np. krótkotrwała utrata pamięci, nadwrażliwość na dźwięki i zapachy, zawroty głowy etc.

Objawy mogą się zmieniać jak w kalejdoskopie. Jedne objawy będą znikać a pojawiać się inne i tak w kółko.

Czasami wszystkie objawy rekcji Herxheimera mogą ustąpić na kilka lub kilkanaście dni, a po tym czasie znowu powrócić.

W końcu objawy będą coraz słabsze, aż znikną zupełnie. Przykładowo z gronkowcem złocistym walczy się skutecznie do 6 miesięcy, ale z paciorkowcami nawet do roku czasu.

Nie u wszystkich chorych na grzybice, infekcje bakteryjne czy robaczyce, w czasie leczenie będzie występowała reakcje Herxheimera. Chorzy ci jednak, odpowiednio leczeni, również będą stopniowo poprawiać stan zdrowia.

Oto niektóre inne choroby przy leczeniu których występuje lub może wystąpić reakcja Herxheimera: borelioza, kiła, bruceloza, gruźlica, dur, malaria, gronkowiec złocisty, paciorkowce, gorączka typu Q, robaczyce  i wiele innych.

ParaProteX2Reakcja Herxheimera może być bardzo nieprzyjemna i czasami trudno ją przetrwać bez substancji pomocniczych typu naturalne suplementy j.w., a szczególnie form błonnika jak Green Care, Nopalin oraz płynnych suplementów takich jak Liquid Chloprhyll, OCEAN21 lub Polinesian NONI sok.
Więcej  https://renatazarzycka.calivita.com.pl/products

Ważne!

Z uwagi na możliwość wystąpienia reakcji Jarisha- Herxheimera typowej dla wybijania grzybów, bakterii, wirusów i robaków, PARAPROTEX stosujemy zawsze razem w innymi suplementami naturalnymi w całym zestawie. Wcześniej nawet na 2-4 tygodnie wprowadzamy poniższe suplementy, a dopiero po wstępnej kuracji dodajemy PARAPROTEX.

Dlaczego to ważne?
ParaProteX działa skutecznie na szkodliwe drobnoustroje i pasożyty wybijając je. AcZymesPlusSkutek jego działania jest niekiedy rewelacyjny. Jednak ParaproteX nie odblokuje kanałów wydalniczych jeśli będzie problem, nie usunie szybko toksyn po wybitych pasożytach, nie zasiedli jelita w niezbędną florę. To wszystko należy podać oddzielnie, przy czym cały czas wzmacniamy mikroflorę i budujemy ja co najmniej do roku czasu w trakcie kuracji i po niej, podając synbiotyk AC Zymes Plus.  Zobacz więcej po co są na niezbędne dla zdrowia synbiotyki >>

Zestaw suplementów stosowanych w kuracji razem z PARAPROTEX :

1/ AC Zymes PLUS
2/ GREEN CARE wymiennie z Nopalin
3/ Liquid Chloprhyll wymiennie z OCEAN21 lub Polinesian NONI sok
4/ Antyoksydanty: C 1000 PLUS  + Beta Caroten 9000 + Pro Selenium + Chelated Zinc w leczniczych dawkach lub do celów profilaktycznych stosuje się MEGA qPROTECT.

Opis produktów – https://renatazarzycka.calivita.com.pl/products

ZAMÓWIENIA:   renatazarzyca.calivita.com.pl

===================

Jak długo powinny trwać kuracje lecznicze suplementami?

Ciągłe leczenie powinno być kontynuowane do momentu kiedy poczujemy się jak przed chorobą. Może to zająć kilka miesięcy lub nawet lata. Aby mieć całkowitą pewność, że nie jest to chwilowa kilku dniowa poprawa, to po ustąpieniu wszystkich! objawów warto jeszcze kontynuować ciągłe leczenie przez 1-2 miesiące.

W momencie kiedy mamy pewność, że nie mamy już żadnych objawów choroby – przechodzimy na leczenie okresowe.
Suplementy przyjmuje się co 1-2 miesiące przez 2 miesiące.

Na koniec kilka słów odnoście konsultacji dotyczącej stosowania suplementów CaliVita. W tej kwestii proszę konsultować się wyłącznie z osobami, u których zakupiliście Państwo ParaProteX i inne suplementy – czy to przez Internet w Sklepie Internetowym czy na Allegro czy kupiliście produkt osobiście!

Osoby przystępujące do Klubu CaliVita wybierają swojego Konsultanta po to, aby pomagał im w doborze suplementów oraz ich dawkowaniu. Warto dokonać właściwego wyboru Konsultanata, aby później nie było problemu z konsultacjami i brakiem kompetencji osoby, którą Państwo wybraliście zbyt pochopnie na Konsultanta. Kilka przykładów z naszego doświadczenia…===

Sent: Wednesday, October 04, 2006 8:44 PM

Witam Panią

Dziękuję za dotychczasowe informacje i poświęcony czas. Klubowiczem u jakiegoś bliżej mi nieznanego sponsora zostałem przypadkowo wpisując w google słowo calivita i wybierając na chybił trafił stronę. Nie znałem zasad, innych sponsorów i.t.d. Na Państwa stronę wchodzę często bo jest robiona najlepiej, profesjonalnie i z dużą ilością informacji. Zdrowym odżywianiem, medycyną niekonwekcjonalną (i nie tylko) interesuję się od dawna mimo, że nie jestem lekarzem tylko inżynierem.
W związku z tym mam pytanie czy mogę się zapisać do Państwa grupy sponsorskiej…?
Pozdrawiam
Grzegorz W.
===

Naturoterapia, likwidacja pasożytów, doradztwo w sprawie suplementacji i diety. Profilaktyka zdrowotna.
Konsultacje osobiście w Rzeszowie – rejestracja na wizytę pod tel. 730 970 880